Om oss

Vanliga frågor

Har ni ett journummer utanför kontorstid

Ja, numret är 010-15 15 900 knappval 1

Jag vill kunna se min redovisning

Vi har ett egenbyggt system där du som uppdragsgivare kan gå in och se alla intäkter och kostnader i ditt assistansuppdrag.

Jag vill jobba hos Livihop, hur går jag tillväga för att ansöka?

Du ansöker här och mer information om oss hittar du här

Vad har ni för administrationsavgift?

Avtalen kan se olika ut men vi kommer överens med dig som uppdragsgivare redan vid avtalsskrivningen om vilket typ av administrationsstöd du behöver från oss.

Har ni juriststöd om jag behöver?

Ja, vi har flera jurister anställda på Livihop som är där när vi behöver stöd i enskilda assistansuppdrag.

Om jag har förhöjt belopp, kan ni hjälpa mig med detta?

Vårt system är utformat för att lätt hantera informationen som försäkringskassan behöver och våra uppdragsansvariga är väl pålästa om ämnet.

Hur fördelas mina kostnader i assistansen?

Vi gör alltid en budget tillsammans med dig vid uppstart där alla kostnader finns. Ditt inflytande i detta är viktigt för att assistansen ska bli utformad efter ditt liv och dina behov.

Har ni en vikariepool?

Nej inte idag, men vi har fördelen att vi är ett av bolagen i en koncern. Detta underlättar både vid rekrytering där vi har en gemensam personalbank och vid korttidsbemanningen så finns kollegorna nära till hands.

Friskvård för mina assistenter

2 100 kr per år

Hur involverad kan jag vara i min assistans?

Detta bestämmer du som UG själv i samtal med oss vid avtalsskrivning. Detta är självklart något som kan ändras över tiden och detta görs i en dialog tillsammans med din uppdragsansvarige på kontoret. Vi finns där utifrån vad du behöver.